Budoucnost parkování v Třinci

Sdílet článek:

Město nechalo zpracovat koncepci parkování, díky které má vizi, jak v Třinci efektivně využít parkovací místa.

Petr Horský, zhotovitel koncepce parkování, se snaží získat spoustu moderních evropských poznatků o tom, jak by mělo být parkování ve městech řešeno, jaké jsou typické evropské postupy a posléze se tyto praktiky snaží aplikovat na půdu Čech.

 

V Třinci je 340-460 osobních automobilů na 1000 obyvatel. Již před rokem byly zahájeny dopravní průzkumy, které zjišťovaly, jak to s parkováním na Třinecku vůbec vypadá. Tyto analyticky zpracované údaje byly posléze potřebné k vydefinování, kdo a kde a za jakým účelem parkuje. Součástí dopravních průzkumů (analytické části) bylo i demografické zjišťování, které bylo důležitým aspektem k porovnávání počtů bytů, počtů obyvatel, sledování historického vývoje města (rozvoj města, stěhování obyvatel v průběhu let).

 

Obsazenost parkovacích míst v průběhu dne:

Do průzkumu byla zahrnuta data, která sledovala, kdo na jakém území parkuje (zda se jedná o vozidla místních obyvatel, návštěvnických či zaměstnaneckých, která dojíždí za prací). Když se daly dohromady všechny tyto analýzy, došlo ke zajímavému zjištění: není potřeba žádné masivní investiční výstavby – Třinec má dostatečný počet parkovacích míst. Město by proto mělo být schopno, v rámci veřejného parkování, uspokojit všechny potencionální klienty.

 

Jaké jsou vize pro lepší využití veřejných prostorů k parkování?

Využití moderních informačních nástrojů – webové a mobilní aplikace.

Využití inteligentních systémů – systémů technologií, které budou nápomocné k hledání volného parkovacího místa v okolí.

Během dalších 6 let, Třinec investuje do lepšího parkování až 180 miliónů korun, díky tomu vznikne až 560 nových parkovacích míst.

 

V Třinci máme dostatek parkovacích míst, ale nejsou plně využívána, proto se jeví, že není kde parkovat. (V Třinci je už dnes registrováno 38 000 aut, parkovací deficit je cca 460 míst). Je třeba si uvědomit, že každý řidič nese svou vlastní zodpovědnost vůči parkování. Měl by mít stále na mysli, zda je ohleduplný vůči ostatním uživatelům a zda dodržuje všechna pravidla silničního provozu.

 

Kde máme rezervy?

Volné garáže: 50 % parkovacích garážních míst nevyužito

Dopravní úpravy:

1. Stavební – rozšíření parkovacích míst

2. Dopravní značení – zhotovení jednosměrek

Dlouhodobé stání: takováto vozidla dostat z ulic pryč

 

Tři body pro lepší parkování v Třinci jsou:

1. Nová parkovací místa

2. Parkovací stavby: Sosna – parkovací dům (82 míst, samoobslužná vrata, 2 stanice pro elektromobily)

3. Regulace parkování v centru 



 

V posledních 3 letech město investovalo do lepšího parkování 30 miliónů korun a tím vytvořilo 105 parkovacích míst (1 parkovací místo= 280 tisíc korun).

Do roku 2022 město plánuje investovat dalších 77 miliónů korun a tím vytvoří 200 nových parkovacích míst.

 Od roku 2021 je nová vize pro parkování v centru. Připravuje se zpoplatnění vytížených parkovacích lokalit (20 Kč/hod, 8-17, všední dny), parkovací automaty i mobilní aplikace

 

Celý záznam z živého vysílání ohledně budoucnosti parkování v Třinci naleznete zde.

 
 

 

 

 
 

 

 
 

15. 06. 2020 • 17:17
Sdílet článek:
Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se