Podjezd pod tratí v Lyžbicích ať platí někdo jiný

17. duben 2007 | Město

Třinec – Podjezd Via Lyžbice by měl nahradit dnešní úrovňový přejezd přes železniční trať v Třinci – Lyžbicích u náměstí T. G. Masaryka. Měl by zjednodušit dojezd automobilů do vilkové čtvrti za tratí. Ale měl by zároveň zkomplikovat cestu chodcům a umožnit ‘územní rozvoj’ města - výstavbu Kauflandu, OBI či jiných supermarketů. Podjezd by měl být součástí výstavby třetího železničního koridoru. Není však jisté, jak vysokou částkou bude muset přispět město Třinec. Odhady hovoří o nákladu 250 milionů korun. Jen pro srovnání: rekonstrukce podjezdu ‘Myší díra’ stála polovinu a město nezaplatilo ani korunu. „Vybudování podjezdu pod železniční tratí je z hlediska územního rozvoje a omezených finančních prostředků města prioritní stavbou. Finanční náklady na tuto stavbu budou zřejmé až po zpracování projektové dokumentace. Vedení města učiní vše pro to, aby finanční částka z rozpočtu města byla co nejnižší. Budeme hledat všechny možné zdroje spolufinancování,“ uvádí starostka města Třince Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec). Reprezentanti ostatních politických subjektů v třineckém zastupitelstvu o příspěvku z rozpočtu města na podjezd za čtvrt miliardy korun nechtějí ani slyšet. „Budeme hledat všechny cesty, aby nás to nestálo ani korunu. A budeme o tom chtít přesvědčit i ostatní partnery,“ uvádí radní a senátor Igor Petrov (Třinecká volba 2006). „Má to být podle norem Českých drah v souvislosti se stavbou železničního koridoru, tak ať to zaplatí České dráhy. Je nesmysl, aby to platilo město Třinec,“ říká zastupitel Zbigniew Chodura (Nezávislí). „Hovořilo se o tom už v minulém volebním období, když jsem byl v radě. Je pro mě novinkou, že by na to město mělo přispívat,“ diví se zastupitel Jaroslav Hýbl (KSČM). Zastupitel a bývalý poslanec Radim Turek (ČSSD) by chtěl o celém záměru vést širší diskusi. „Měli bychom se zabývat nejen podjezdem, ale i stavbou zastávky a vznikem nového centra města. Měl by se tím zabývat strategický výbor,“ podotkl Turek. Na rozdíl od svých kolegů si umí představit, že by Třinec na stavbu přispěl v řádu jednotek milionů korun. „Mohli bychom využít zejména fondů Evropské unie, s čímž bych mohl pomoci,“ dodal bývalý poslanec. Petr Brozda