Dopravu zpomalují chybějící autobusové zálivy

05. prosinec 2007 | Město

Třinec – Na několika frekventovaných místech třineckých komunikací schází u autobusových zastávek zálivy pro autobusy. Když v takovém místě autobus zastaví, musí zůstat stát i automobily jedoucí za ním nebo se mu nebezpečně vyhýbat, což ohrožuje jak předjíždějící řidiče, tak vozidla jedoucí v protisměru. Na území Třince je prozatím 103 autobusových zálivů. Nacházejí se u dopravních komunikací I. až III. třídy a na místních komunikacích. Silnice I. třídy jsou zastoupeny 14 zastávkovými pruhy. Pro další dva v Neborech - hranicích se nyní zpracovává projektová dokumentace. Podle vyjádření vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Třinec Miriam Hronovské však další dva pruhy v Neborech chybí, a to u Bobka a na Dušinci Na silnicích II. třídy je 21 zastávkových pruhů. U šesti se zpracovává projektová dokumentace. V budoucnu zvýší bezpečnost pasažérů na zastávkách u železniční stanice, ve dvou případech u obecních domů. Podobně tomu bude u obchodního domu. Nový autobusový záliv vznikne i u městského úřadu. Prozatím tam schází jedno nástupiště a jeden zastávkový pruh. Na silnicích III. třídy se většinou nacházejí nástupiště. „Celkem jich je čtyřicet,“ sdělila vedoucí odboru dopravy. „Zastávkových pruhů je deset. Stejný počet jich však chybí. Ať jako nástupní prostor, nebo autobusové zálivy,“ dodala. Na místních komunikacích jsou většinou vytvořena nástupiště. „Zastávkových pruhů na území města v případě místních komunikací je devět a dvacet osm nástupišť,“ vypočítává Hronovská. „V rámci rekonstrukce Lidické ulice budou postaveny nové zastávkové pruhy a dvacet osm nástupišť. V tomto případě postrádáme celkem dvacet pět zálivů nebo nástupišť,“ dokončila statistické propočty vedoucí odboru dopravy. Do výstavby nových autobusových zálivů vybavených přístřešky se zapojí i odbor investic. Ten v závislosti na schválených finančních prostředcích buduje další, aby cestující měli při čekání na autobusy větší pohodlí. „Do naší kompetence, je-li zastupiteli schválen dostatek financí, spadají pouze nástupiště nebo výstavba nových přístřešků,“ vysvětluje Hronovská. Martin Sládek