Beseda o Šmejdech s Českou obchodní inspekcí

10. říjen 2014 | Město

I přes velký úspěch filmu „Šmejdi“, který upozorňuje na nekalé praktiky obchodníků na předváděcích akcích, využívá stále mnoho spotřebitelů, zejména seniorského věku, nabídky „kulturních akcí a zájezdů“ spojených s prezentací a možností nákupů výrobků. Inspektorát České obchodní inspekce řeší stále mnoho případů, kdy na těchto předváděcích akcích dochází k agresivním nebo klamavým obchodním praktikám. Odbor sociálních věcí MěÚ Třinec proto připravil ve spolupráci s Českou obchodní inspekcí besedu, která bude zaměřena právě na negativní poznatky inspektorů z předváděcích akcí, skutečné zážitky spotřebitelů z těchto akcí apod. Beseda proběhne v pondělí 03.11.2014 od 09:30 hod. ve Velké zasedací místnosti na Městském úřadě v Třinci. V případě zájmu posluchačů budou součástí besedy i témata spotřebitelských úvěrů, nákupu ojetých automobilů apod. Kapacita míst je omezena, proto je nutné se na besedu přihlásit do 27.10.2014 osobně na MěÚ Třinec v kanceláři č. 351 u Bc. Mileny Haškovcové příp. na tel.: 558 306 330, e-mail: milena.haskovcova@trinecko.cz . A co se na besedě s inspektory České obchodní inspekce mimo jiné dozvíte? Inspektoři Vás například upozorní na nové způsoby, kterými se obchodníci snaží dostat do Vašich domácností. Jedním z nich je tzv. výhra s poradenstvím. "Na začátku je telefonát, kdy volající zná pouze číslo majitele telefonu, takže neví, komu se dovolal. Přesto se volaný doví, že jeho telefonní číslo bylo vylosováno a on „vyhrál prémii“. Aby však tuto „výhru“ mohl dostat, musí uvést svoje jméno, adresu i kontakt, přizvat svého partnera, případně sehnat další pár lidí a spolu s nimi se zúčastnit prý hodinové „poradenské přednášky“, kterou má uspořádat u sebe doma. Pokud s „poradenstvím“ spotřebitel souhlasí, měl by počítat ne s hodinou, ale nejméně se dvěma hodinami času a vymýváním mozku na téma „jak si udržet zdraví“. A jaký bude výsledek? Slabší povahy podepíšou smlouvu na koupi zboží za několik desítek tisíc korun – buď v hotovosti, nebo na splátky. A za to dostanou „dárek“!Riziko pro spotřebitele v tomto případě je, že taková prodejní akce nemusí být České obchodní inspekci hlášena. Spotřebitel sice má právo od smlouvy nebo smluv do 14 dnů odstoupit, ale může se stát, že zjistí, že nemá kde odstoupit, protože na adresách ve smlouvě uvedených společnost nesídlí a pro poštu je adresát neznámý nebo se odstěhoval." (Zdroj: ČOI, www.coi.cz).