Zdravé sportování i ve stáří

21. říjen 2014 | Sport

Není pochyb o tom, že sportování zlepšuje celkovou kondici člověka a kromě pohybové soustavy působí blahodárně i na kardiovaskulární, vylučovací a trávící soustavy. Zdravé sportování či jakákoliv pohybová aktivita je důležitá i v seniorském věku. Samozřejmě ale musí být přizpůsobena individuálním schopnostem a zdravotním možnostem každého seniora. Starším lidem jsou obecně doporučovány procházky, jízda na kole, běžecké lyžování, plavání a další. Vhodná jsou také relaxační a dechová cvičení, rehabilitační cvičení apod. Při sportování v seniorském věku je třeba pamatovat na několik zásad. Senioři nesmí před i po cvičení opomínat protažení, v průběhu cvičení je pak důležité pamatovat na správné dýchání. Seniorům je zvlášť doporučeno naučit se poslouchat své tělo. To znamená, že by senioři měli provádět při cvičení klidné pohyby, neměli by se přepínat se a měli by si odpočinout vždy, když přichází únava. Pokud máte ve svém okolí seniora, který by se chtěl zapojit do pohybových aktivit, ale nemá k tomu příležitost, neváhejte se obrátit na Klub seniorů města Třince. Klub seniorů, který sídlí na Husově ulici, totiž rozšířil nabídku pohybových aktivit a nabízí seniorům Cvičení na míčích a Harmonizační a dechové cvičení. Uvedené aktivity probíhají každý pátek v dopoledních hodinách v prostorech Domu dětí a mládeže v Třinci a stále je možné se na ně přihlásit. Více informací o aktivitách a o způsobu přihlašování na aktivity Vám rádi podají pracovníci Klubu seniorů (Husova 404, Třinec) na tel.: 558 993 756, 774 749 870 nebo na e-mail: klub.senioru@trinecko.cz.