Barrocko - Babička, Takylidi atd. - RECENZE A FOTOGALERIE!!

07. červen 2005 | Kultura

Navštívila nás BABIČKA Report z koncetu zlínské formace B A B I Č K A. Kdy? 4. června. Kde? V Barrocku. Proč? Protoč! Začátky koncertů už snad nikdo nerespektuje. V avizovaných 18:00 to vypadalo bledě a pořadatelé neskrývali lehké obavy o zdárnost sobotní akce. Vlastně nejen oni, poněvadž i lidé kolem měli podobnou předtuchu. Nevím čím to bylo, ale čekal jsem něco prvotřídního a neočekával zklamání. Cítil jsem, že něco visí ve vzduchu, ale já na oprátce chyběl. Kolem sedmé hodiny večerní se začali lidé scházet a... po delší době bylo Barrocko narvané k prasknutí a zdi místností orošené. FOTOGALERIE ZDE >> Kecám s holkama u vstupu, když Hellspawn dávají první dvě věci. Vzpamatovávám se a jdu se na ně mrknout. Bavím se a poslouchám se zaujetím. Kluci hrajou krátce, ale nejde si nevšimnout potenciálu, který v nich dřímá. Zajímavý prokombinovaný metálek s blackovým skřehotem a deathovými hloubkami. Nejvíc se mi líbila jejich nejnovější věc, která v sobě skrývá jednu až metalcore´ově znějící pasáž, která mně hezky rozhoupala. Neztraťte Hellspawn z očí! Taky Lidi rozjíždějí svůj tupa tupa punk rock jednoduššího ražení a jejich špinavé "tříakordovky" mají šmrnc. Sympatická kapela, sympatická hudba a náramná podívaná hlavně na pařící punkýše. Atmosféra houstne. V sále začíná být nesnesitelné vedro a člověk se začíná pohybovat jako Gagarin ve vzduchoprázdnu. Zanechávám vzkaz "LAIKA COME HOME!" a jdu to rozdýchat ven. Zpátky do sálu přicházím v momentě, kdy zvučí funky ansábl BABIČKA ze Zlína. Už podle zvukovky tuším, že se bude tancovat, bude to rajc a pro netančící zcela určitě kvalitní poslech. Nemýlil jsem se. Babička je funky, sexy, nechybí ji drive ani správný feeling, který tato hudba vyžaduje. Bodují sehraností, pohodou, instrumentální vyhraností, skvělým zpěvákem a vyzařuje z nich nesmírný power. Lidé se baví, tancují a vychutnávají každý tón. Některé bluesové vyhrávky mně dostávají do kolen. Slyšet můžeme i dvojzpěvy, které ze začátku nebyly efektivní vinou špatně nazvučeného mikrofónu backvokálu, který obstarával kytarista kapely. Ani bych si toho nevšimnul, ale kamarád Majo Majoszczik pohotově reagoval a upozornil babočku bábušku na vadu, kterou se podařilo odstranit raz dva. Skvělý koncert a parádní podívaná! Babička potěšila a rozhodně překvapila všechny, kteří s jejich tvorbou nebyli obeznámení. Jednoznačný vrchol večera!!! Ty z vás, kteří v sobotu na Babičce chyběli odkazuji na jejich webové stránky www.babicka.net, kde si můžete poslechnout a dokonce i stáhnout celé debutní album. Alespoň vám dojde o jaký klenot jste přišli zkrátka. Sobotní mini fesťáček ukončila FJĚTEF. Na minulém letním open air Barrocko festu mně nebavili a já nechápu proč. Tentokrát mně totiž mile překvapili. Jejich folk byl dobře zahraný i odezpívaný, neprudil a bavil. Vtipných vložek bylo až až a některé texty, např. u posledního songu, až nečekané. Saďák vše kořenil výtečnými tanečky. Žádné oko nezůstalo suché. Ne však ze smutku, ale z legrace. Ojedinělý úkaz na naší scéně tihle Fjětef. Doporučují tří ze dvou přiopilých kotlíkářů. Co říct závěrem? Akce se vydařila, přišlo dost lidí, kteří vytvořili skvělou atmosféru, pivo teklo proudem, fotbálek se nezastavil a sled kapel byl dobře roztříděný. Kdo nebyl ať lituje.... třeba.