Dnes je 16. květen 2021, svátek má Přemysl
     Reklama
Koupit reklamu Reklama  •  
Úvod Před 150 lety začal provoz vlaků přes Třinec Vytvořit článek
Před 150 lety začal provoz vlaků přes Třinec
Anežka Ruszová (redakce) - 24. 01. 2021    536    0 Líbil se vám tento článek? 0

V roce 1871 byl zprovozněn třinecký úsek Košicko-bohumínské dráhy a tím byla zahájena historie vlakových spojů projíždějících Třincem.

 

Výstavba Košicko-bohumínské dráhy byla zahájena v roce 1867 v Bohumíně. Podnět k její výstavbě dal ředitel Těšínské komory Ludwig Hohenegger. Těšínská komora byla vlastníkem hutí v Třinci, Spiši a na Liptově. Hohenegger proto hledal nový efektivnější způsob, jak dovážet rudu, polotovary a dřevo ze slovenských lesů do Třince a Bohumína. Do té doby se suroviny převážely povozy nebo loděmi.

 

První úsek dráhy byl uveden do provozu 1. února 1869 a vedl z Bohumína přes Karvinou až do Těšína. Dráha se začala stavět v Bohumíně z velmi důležitého důvodu. Bylo třeba, aby slezské hutě a uhelné doly měly vlakové spojení co nejdříve. Vlaky převážející suroviny brázdily první úsek trati již před jejím oficiálním otevřením v rámci tzv. testovacího provozu. Po zprovoznění prvního úseku se stavba dostala kvůli finančním potížím do útlumu a znovu se rozběhla až po několika měsících. Veškeré stavební práce na Košicko-bohumínské dráze byly dokončeny v roce 1872.

 

Třinec se stal součástí Košicko-bohumínské dráhy 8. ledna 1871 a městu se tím otevřely nové možnosti nejen v přepravě surovin a osobní dopravě, ale i v celkovém rozvoji města.



Zdroj foto: Wikimedia Commons

 


TAG
Líbil se vám tento článek? 0

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se
Koupit reklamu Reklama  •