ZAVŘIT

Dnes je 22. leden 2021, svátek má Slavomír

Tip na výlet: Filipka

řinášíme další tip na výlet pro tuto covidovou dobu. Meteorologové předpovídají během víkendu příznivé počasí, proto je možné se vydat například na vrchol Filipka v Slezských Beskydech.

Filipka se nachází 761 m.n.m severním směrem od města Jablunkov. Na vrcholu je umístěn hraniční kámen, který rozděluje katastrální území obcí Hrádek, Nýdek a Návsí. Hned vedle tohoto kamene byla vybudována odpočinková zóna. V okolí vrcholu se také nalézá několik staveb pod stejnojmenným jménem vrcholu. Nejstarší je tradiční gorolská dřevostavba a kousek od ní je umístěná turistická chata.

Jak se dopravit na Filipku?
Na Filipku se lze dopravit pěšky, ale také na kole nebo autem. Je možné si vybrat z několika tras.

Trasa z Pasek
Tuto trasu lze nazvat naučnou. Stoupá se po žluté turistické značce z konečné autobusu až do osady Loučka, odkud se otevírají krásné výhledy přes údolí na protější vrcholy Moravskoslezských Beskyd, kde dominuje Javorový vrch, Ostrý a Kozubová. Za dobrého počasí a viditelnosti lze vidět i vysílač na Lysé hoře, a pokud je viditelnost obzvlášť dobrá, jsou vidět i Jeseníky. Dole v údolí můžeme pozorovat místní vesnice s dominantním městem Třinec. Na nejvyšším bodu Loučky 835 m.n.m končí informační tabule naučné stezky, ale zde se pokračuje dále po žluté značce, která po chvilce klesá lesní cestou až k chatě Filipka.

Trasa z chaty Hrádek
Od chaty je nutné se vydat cestou nahoru, kde se pokračuje po zelené značce. Po úvodním stoupání se prochází kolem zvoničky Sv. Isidora. Dále je po levé straně Alej dobra, která má symbolizovat dobré skutky lidí z Jablunkovska. Po vstupu do lesa cesta neustále mírně stoupá až ke křižovatce lesních cest, kde je potřeba se držet cesty vlevo, která pokračuje stále mírně do kopce. Dále následuje rozcestí pod chatou Filipka. Na rozcestí je odbočka doprava, po které lze dojít až k turistické chatě.