Dnes je 13. květen 2021, svátek má Servác
     Reklama
Koupit reklamu Reklama  •  
Úvod Třinecká technika na Rallye Dakar Vytvořit článek
Třinecká technika na Rallye Dakar
Anežka Ruszová (redakce) - 15. 01. 2021    487    0 Líbil se vám tento článek? 0

Dne 3. ledna odstartoval další ročník Rallye Dakar. O oba závodní kamiony posádky Instaforex Loprais Praga se bude starat doprovodný vůz s hydraulickým ramenem z Třince.

 

Na konci roku 2020 se vydal tým Instaforex Loprais Praga do Saudské Arábie absolvovat další ročník prestižního závodu offroad vozidel a motocyklů Rallye Dakar. Vozy Praga V4S DKR Aleše Lopraise a Tatra Jamal-Queen Jana Tománka doprovází servisní vůz Tatra se špičkovými mechaniky a také hydraulickým ramenem. Rameno vyrobila speciálně pro závod Rallye Dakar třinecká firma SMOLO Hydraulics, s.r.o. “Realizovali jsme jej společně s kolegy z PRAGA-Automotive, kteří na podvozek TATRA PHOENIX 6x6 dodali skříňovou servisní nástavbu. Díky dobrým referencím se na nás obrátil jednatel společnosti Roman Flandera,” uvádí manažer obchodu společnosti SMOLO Hydraulics s.r.o. Ing. Jan Hořčica.

 

Doprovodný vůz Tatra slouží jako mobilní servisní zázemí. To se nachází v zadní části vozu společně s prostorem na náhradní díly. Střecha vozu je vyztužená aby zde bylo možné uskladnit náhradní kola. Nad náhradními koly se nachází stahovaní střecha se solárními panely. Panely mají na starosti dobíjení baterií umístěných v zadním převisu vozidla. Kromě servisního zázemí a náhradních dílů nalezneme ve voze i “bydlení” pro mechaniky. Jedno spací místo je v nástavbě Pony nad kabinou, další čtyři lůžka se nacházejí hned za kabinou. “Náš jeřáb HMF 1010 K2 s rádiovým ovládáním je v zadní části. Letos má především napomáhat při jednotlivých opravách. Jen pro představu, technici musí při výměně pneumatiky sundat ze střechy náhradní kolo, které váží zhruba 150 kg! Ruka bude nápomocná také při opravách náprav, motoru atd., tedy u všech manipulací s těžkými předměty,” sděluje dále Hořčica. Zároveň dodává, že hydraulické rameno nepotřebovalo žádnou speciální úpravu pro cestu pouští, protože jeřáby od SMOLO Hydraulics s.r.o. jsou již standardně vyráběny aby zvládaly jakkoliv náročné podmínky.

 

Jako zajímavost Ing. Hořčica uvádí, že v příštím ročníku by měl jejich jeřáb pravděpodobně sloužit i k výměně solárních baterií. “Proslýchá se totiž, že Rallye Dakar 2022 by mělo jet plně elektrické vozidlo, pro které budou nejpodstatnější právě solární baterie. Ty vyvíjí podle svého patentu firma HE3DA, která má závod v nedaleké Horní Suché. Jejich akumulátory jsou plně recyklovatelné, v porovnání s konkurencí mají mnohem větší kapacitu, při zachování stejných rozměrů, a rychleji se nabíjejí,” uzavírá s tím, že právě díky letošnímu ročníku Rallye Dakar započala spolupráce SMOLO s firmou HE3DA a věří, že firmu tato nová spolupráce opět posune dopředu.

 

Historie Rallye Dakar (známé také jako Rallye Paříž-Dakar či Dakarská Rallye) sahá až do roku 1979 a jedná se o nejtěžší rally-raid na světě. Za velký úspěch je v tomto závodě považováno již jeho samotné zvládnutí. Soutěž organizuje A.S.O. (Amaury Sport Organisation) a účastní se jí nejen profesionální závodníci, ale i amatéři. Do historie Rallye Dakar se nesmazatelným písmem zapsali i čeští závodníci - Aleš Loprais a především jeho strýc Karel Loprais. Ten se svými vozy značky Tatra vyhrál Rallye Dakar šetkrát, šestkrát skončil druhý a pětkrát obsadil bronzovou příčku.



Zdroj foto: Facebook SMOLO Hydraulics s.r.o.


TAG
Líbil se vám tento článek? 0

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se
Koupit reklamu Reklama  •